Jak promować swoje pierwsze warsztaty i szkolenia, żeby przyciągnąć uczestników?

Ostatnio zapytałam w ankiecie o to, co Was nurtuje w kwestii organizacji fajnych wydarzeń. Wiecie, jakie pytanie pojawiało się najczęściej?

Jak trafić do potencjalnie chętnych i być pewnym, że przyjdą?

Jak dotrzeć do ewentualnych odbiorców, jakimi drogami?

Jak docierać do ludzi z wydarzeniem?

Jak rozreklamować wydarzenie? Jak przyciągnąć klientów aby wzięli udział w organizowanym warsztacie? Gdzie wysłać informację o wydarzeniu? Jak rozreklamować na Facebooku? Jak utworzyć wydarzenie?

Jak przyciągnąć ludzi do wydarzenia? Jak promować wydarzenie?

 

Jak promować warsztaty i szkolenia? Cóż.  Moim zdaniem warto zacząć przygotowywać się kilka miesięcy wcześniej i systematycznie budować swoją markę.

Ale załóżmy, że zaczynasz od zera. Masz miesiąc, żeby wypromować swój pierwszy warsztat. Znasz się na swojej dziedzinie i chcesz dzielić się wiedzą z innymi, ale nie masz jeszcze strony internetowej, wpisów na blogu ani grona zaangażowanych odbiorców.

Mam kilka pomysłów. Owszem, wymagają sporo pracy, ale jeśli naprawdę chcesz zacząć prowadzić swoje warsztaty, to musisz dać znać ludziom, co oferujesz i jakie będą mieli z tego korzyści.

To co, zaczynamy?

 

1. Poznaj swoją grupę docelową

Zbierz jak najwięcej informacji o osobach, do których będziesz kierować swoje usługi. Sprawdź, co je łączy, ile maja lat, gdzie mieszkają, gdzie spędzają weekendy, czy mają ulubione media. Dowiedz się, jaki jest najbardziej palący problem albo co je interesuje w danym temacie. Przy planowaniu samych warsztatów pewnie zrobiłaś/ zrobiłeś rozeznanie – ta wiedza bardzo się przyda przy promowaniu.

 

2. Zbierz informacje o warsztatach w jednym miejscu

Zamieść wszystkie informacje o warsztatach w jednym miejscu, żeby móc odesłać tu wszystkich zainteresowanych. Nie masz jeszcze własnej strony? Możesz zrobić bardzo prostą internetową ulotkę (np. dzięki aplikacji Smore) albo świetnie wyglądającą stronę lądowania (np. używając Ontrapages). Wszystko prosto, szybko i za darmo.

W moim kursie online pokazuję krok po kroku i kliknięcie po kliknięciu, jak to zrobić. Mówię o tym, jak sprawnie zorganizować wydarzenie, wybrać grupę docelową i poznać ich potrzeby, zaplanować cel, znaleźć najlepsze miejsce, zamieścić informację w Internecie, sprzedawać bilety,  jak promować warsztaty i szkolenia. Odpowiadam na wszystkie Twoje pytania i rozwiewam wątpliwości. Sprawdź szczegóły kursu. Przygotowałam go tak, żeby był dla Ciebie jak najbardziej pomocny!

Koniecznie opisz dokładnie opisz wydarzenie. Cały czas miej przed oczami przedstawiciela grupy docelowej i pisz specjalnie dla niego (albo dla niej). Dopasuj styl komunikacji. Poza korzyściami, jakie będą mieli uczestnicy, celem i programem warsztatów, zawrzyj informacje o:

  • osobie prowadzącej zajęcia (pochwal się wiedzą i doświadczeniem, daj się poznać),
  • miejscu – dokładnym adresie wraz z miastem,
  • czasie – dacie i godzinie rozpoczęcia oraz zakończenia,
  • cenie biletu,
  • sposobie kupna biletów albo rezerwacji miejsc,
  • liczbie miejsc,
  • tym, jak się przygotować (potrzebny jest jakiś specjalny strój, sprzęt, a może podstawowa wiedza w danym zakresie).

 

3. Puść wieści w facebookowy świat!

Załóż fan page i zrób wszystko, żeby w ciągu tych kilku tygodni rozhulać go na maksa. Tutaj od razu odsyłam Cię do specjalistki od mediów społecznościowych – Joanny Ceplin. Najlepiej zacznij od jej posta o zwiększaniu zaangażowania na Facebooku. Zajmowałam się organizacyjną stroną kolejnych edycji szkolenia Ty i Twoja marka online i nadal czerpię wiedzę od Asi całymi garściami. Najbardziej przemawia do mnie jej idea wykorzystania nowych facebookowych umiejętności od razu, bez czekania na „odpowiedni moment”. To działa!

Możesz na przykład nagrać kamerką w telefonie serię krótkich filmików, w których odpowiadasz na pytania Twoich potencjalnych klientów i zapraszasz na warsztaty. Zamieść je na Facebooku i w opisie podaj koniecznie link do Twojej strony – nawet tej tymczasowej!

Nie zapomnij też o grupach na Facebooku – z lokalnymi wydarzeniami i szkoleniami albo tematycznych, gromadzących osoby zainteresowane Twoją dziedziną. Zamieść tam zaproszenie na swoje warsztaty wraz z linkiem. Przedstaw się krótko, napisz, kto będzie zachwycony udziałem w Twoich zajęciach i dlaczego. Od serca i bez sztywnych formułek!

 

4. Podziel się wiedzą

Pozwól się poznać jako ekspertka lub ekspert. Odpowiedz na pytanie, które nurtuje osoby z Twojej grupy docelowej i puść tę wiedzę w świat. Napisz krótkiego ebooka, nagraj podcast albo nakręć filmik. Możesz przesyłać go w prezencie za zapis na Twoją listę mailingową. Wiesz, że listę czytelników i formularz zapisu z automatyczną wysyłką prezentu możesz stworzyć bez posiadania własnej strony www? Programy do wysyłki newsletterów zwykle oferują taką możliwość (np. Freshmail, Mail Chimp, Mailerlite). Promuj swój prezent intensywnie w mediach społecznościowych i zachęcaj do pobierania. Do osób, które zapisały się na Twoją listę, wyślij koniecznie wiadomość o warsztatach. Możesz zaoferować im specjalną zniżkę.

 

5. Ogłaszaj warsztaty online i w realu

Jak promować warsztaty i szkolenia na żywo? Przygotuj proste plakaty – choćby na podstawie darmowego szablonu w aplikacji Canva. Powieś je w miejscach, gdzie bywają Twoi potencjalni odbiorcy –  w kawiarniach, na uczelniach, w przedszkolach, a może w szkołach tańca. Przeważnie są tam tablice informacyjne i przyjaźni ludzie, którzy pozwolą Ci na odrobinę promocji.

W większych miejscowościach istnieje też coś takiego, jak usługa plakatowania miasta. Obejmuje rozmieszczenie plakatów na słupach ogłoszeniowych i utrzymanie ich przez umówiony okres. Raczej nie polecam – to droga impreza i w dodatku bez gwarancji dotarcia do Twojej grupy docelowej.

Pokaż się na innych wydarzeniach skierowanych do twojej grupy docelowej! Znajdź w swojej okolicy spotkania networkingowe, kluby mam, kluby seniora, konferencje biznesowe albo kluby mówców. Zastanów się gdzie spotkasz swoich potencjalnych klientów i weź udział, daj się poznać. Porozmawiaj, opowiedz o swoich warsztatach, rozdaj ulotki, poprowadź prelekcję lub króciutkie, pokazowe warsztaty.

Możesz za to skorzystać z darmowych portali internetowych z ogłoszeniami o wydarzeniach i szkoleniach. Wpisz w Google „wydarzenia Kraków/ Poznań/ Gdańsk” i dodaj profil swoich warsztatów do stron, które znajdziesz.

 

6. Uruchom kontakty

Poproś o polecenie osoby, które Cię znają i kibicują Twoim działaniom. Odezwij się do znajomych albo współpracowników z innych projektów. Mogą wykorzystać swoje kanały, żeby polecić Twoje warsztaty, np. w newsletterze, na facebookowym profilu lub stronie internetowej. Jeśli chcesz, możesz w zamian dać im zaproszenie (pod warunkiem, że zostanie jakieś wolne miejsce). 🙂

 

To co, zabierasz się do działania? Trzymam kciuki za Twoje pierwsze warsztaty! Koniecznie daj znać w komentarzu, jeśli masz inne pomysł na promocję. Aha, i podziel się linkiem do swoich warsztatów – obowiązkowo 🙂

 

Pomogę Ci!

Poprowadzę Cię krok po kroku i pokażę Ci jak sprawnie zorganizować i wypromować dobre warsztaty! Weź udział w moim kursie online Zorganizuj swoje pierwsze warsztaty!

Możesz też zlecić mi organizację swojego wydarzenia! Ja wezmę na siebie wszystkie organizacyjne szczegóły, a Ty spokojnie zajmiesz się merytorycznym przygotowaniem szkolenia, zlotu, konferencji, targów, spotkania z czytelnikami, itp. Sprawdź szczegóły!

16 komentarzy for “Jak promować swoje pierwsze warsztaty i szkolenia, żeby przyciągnąć uczestników?”

says:

Warto iść na spotkanie grupy docelowej.
Ja zrobiłam wykład dla Uniwersytetu 3 Wieku i w ten sposób znalazłam uczestników moich warsztatów qigong.

says:

Tak! To jest świetny pomysł 🙂 Moim zdaniem właśnie pokazanie siebie i swojej działalności na takim spotkaniu naszej grupy docelowej może super zadziałać (pokazowe warsztaty, fajny angażujący wykład, itp.)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *