Jak zarabiać na organizacji warsztatów?

W ciągu pięciu lat prowadzenia mojej Bajli zorganizowałam dziesiątki warsztatów. Przetestowałam różne rozwiązania aby sprawdzić, jak można dzięki nim zarabiać:

  • wynajmowanie lokalu na stałe i sal warsztatowych na godziny,
  • cotygodniowe zajęcia, karnety i karty sportowe – jak w klubie fitness oraz płatne w całości z góry szkolenia o z  góry określonym czasie trwania.

Sprawdziłam też, jakim powodzeniem cieszą się różne tematy: joga śmiechu, taniec gruziński, komediopisarstwo, haft sutasz, taniec Bollywood, papierowa wiklina, rozwiązywanie problemów, improwizacja, naturalny ruch, zdrowy kręgosłup, balet, samoobrona, izolacje (takie taneczne), taniec nubijski, naturalne jedzenie, masaż, relaksacja, styl (w kontekście ubrań), emisja głosu, kreatywność z humorem, balkonowe ogrodnictwo i kilka innych.

Teraz skupiam się tylko na tych szkoleniach i warsztatach, które cieszą się największym powodzeniem. Utrzymuję się z ich organizacji i z koordynacji fajnych wydarzeń dla innych kreatywnych biznesów jako Ania organizuje.

 

Na podstawie moich doświadczeń postaram się podrzucić Ci kilka wskazówek o tym, jak zarabiać na organizacji warsztatów lub niewielkich szkoleń.

Po pierwsze, organizacja warsztatów może być Twoim bezpośrednim źródłem dochodów. W takim przypadku uczestnicy kupują bilety na wydarzenie. Ty realizujesz dla nich wartościowy program, przekazujesz im umiejętności i wiedzę, na jakiej im zależy. Pieniądze, które zostaną po odliczeniu kosztów i podatków, to Twój zysk – zapłata za dobrze wykonaną pracę.

Po drugie, organizacja warsztatów może się pośrednio przekładać na Twoje zarobki. Mówię o sytuacji, kiedy np. prowadzisz świetne, darmowe warsztaty z odnawiania mebli. Dzięki nim, trafia do Ciebie sporo osób zainteresowanych tematem. Część z nich staje się potem Twoimi klientami i z przyjemnością kupują u Ciebie farby, potrzebny sprzęt albo konsultacje z wystroju wnętrz.

 

Czego potrzebujesz, żeby zarabiać organizując warsztaty?

Wartościowych warsztatów!

Zaskoczyłam Cię, prawda? 😉 Ludzie muszą coś wynieść z Twoich warsztatów albo szkolenia. Jeśli uczestnicy zdobywają nowe umiejętności i wiedzę, na których im zależało, zyskują wsparcie, motywację i pozytywne nastawienie – będą chcieli opowiadać o Twoich warsztatach znajomym i polecać je dalej.

Odpowiedzi na potrzeby

Warsztaty muszą być dopasowane do potrzeb odbiorców. Osoby z Twojej grupy docelowej czy uczestnicy warsztatów często mają naprawdę świetne pomysły na to, jak poprawić i rozwinąć działania.

Czasu i konsekwencji

W mojej Bajli niezmiennie najskuteczniejszymi sposobami docierania do nowych osób jest poczta pantoflowa, Facebook i Google. Każde z nich wymaga czasu i cierpliwości. Nie zrażaj się tym, że za pierwszym razem nie zebrała się pełna grupa. Często jest tak, że potrzebny jest efekt kuli śnieżnej – im więcej osób weźmie udział w kolejnych edycjach, tym więcej nowych osób dowie się o Twojej działalności.

 

Co jeszcze możesz zrobić, żeby ułatwić sobie zarabianie na organizacji warsztatów?

  • organizować dłuższe cykle warsztatów, złożone z kilku spotkań, z określonym programem i zamkniętą grupą uczestników, którzy opłacają cały cykl z góry,
  • organizować samodzielnie warsztaty, które prowadzisz,
  • jeśli nie prowadzisz warsztatów, a zajmujesz się tylko ich organizacją, to warto koordynować projekty kilku trenerów.

 

A Ty, jakie masz doświadczenia z zarabianiem na organizacji warsztatów?

 

Pomogę Ci!

Poprowadzę Cię krok po kroku i pokażę Ci jak sprawnie zorganizować dobre warsztaty! Weź udział w moim kursie online Zorganizuj swoje pierwsze warsztaty!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *