Jak zorganizować warsztaty, zebrać grupę i zaoszczędzić ogrom czasu i energii?

Chcesz sprawnie zorganizować warsztaty lub szkolenie, zaoszczędzić przy tym masę czasu, pieniędzy i uniknąć błędów? Marzysz o tym, żeby zacząć zarabiać na prowadzeniu szkoleń i warsztatów, ale nie wiesz, jak zabrać się za organizację? Uczysz innych pod cudzą marką, w szkole lub na uczelni, a teraz chcesz wystartować z własnymi szkoleniami? Prowadzisz biznes online, kanał na YouTubie, piszesz bloga i pragniesz budować wokół niego aktywną społeczność?

Zrób to! Zacznij, nie czekaj na jakiś bliżej nieokreślony moment. Sprawdź, czego jeszcze musisz się nauczyć, zrób plan i działaj!

Ja od ponad sześciu lat regularnie organizuję warsztaty, kursy i szkolenia w mojej Bajli i doradzam innym, jak to robić. Podpowiem Ci, jak zorganizować warsztaty, zebrać grupę i zaoszczędzić przy tym ogrom czasu i energii.

Kroki, o których piszę, to kolejne moduły mojego kursu online. Rozwijam w nim każdy z tematów – w nagraniach do odsłuchania, listach pomysłów, filmikach i planszach z ćwiczeniami. Opowiadam i pokazuję krok po kroku, co i jak zrobić, żeby sprawnie zorganizować warsztaty albo szkolenie. Zobacz, jak wygląda kurs online Zorganizuj swoje pierwsze warsztaty.

 

1. Jak zorganizować warsztaty? Zacznij od podstaw!

Ustal cel, grupę docelową i temat warsztatów, szkolenia albo spotkania. Zastanów się, po co organizujesz wydarzenie. Czy ma być ono Twoim źródłem zarobku, sposobem na przyciągnięcie nowych odbiorców, a może ma budować zaangażowaną społeczność wokół Twojej marki?

Wybranie i poznanie grupy docelowej jest absolutnie kluczowe! Określ do kogo będziesz kierować swoje wydarzenie. Kto jest Twoim wymarzonym klientem? Poznaj swoich odbiorców jak najlepiej. Dzięki temu możesz wybrać odpowiednie miejsce, termin i cenę wydarzenia. Możesz też skutecznie je promować – mówić językiem zrozumiałym dla osób z Twojej grupy, wybrać odpowiednie kanały i sposoby promocji.

Ustal temat wydarzenia, który będzie atrakcyjny dla odbiorców. Najlepiej zapytaj ich (podczas rozmów na żywo, przy pomocy ankiety na Facebooku lub rozesłanej mailem) o to, czego potrzebują, jaki temat ich interesuje. Dopasuj tematykę szkolenia do potrzeb Twojej grupy.

W tym wpisie napisałam więcej o tym, od czego zacząć organizację warsztatów, żeby zebrać pełną grupę.

Przydałaby Ci się instrukcja krok po kroku? Chcesz wiedzieć, jak dokładnie wyznaczyć i poznać swoją grupę docelową, jak zdobyć informacje, które dane będą przydatne i jak dokładnie je wykorzystać, żeby zebrać grupę chętnych na warsztaty? To wszystko zawarłam w moim kursie online – specjalnie dla Ciebie i innych osób, które marzą o tym, żeby w końcu wystartować z warsztatami.

 

2. Znajdź najlepsze miejsce

Jak zorganizować warsztaty bez przyjaznej i komfortowej przestrzeni? Nie ma szans! Koniecznie znajdź najlepsze miejsce – dopasowane do potrzeb uczestników i osoby prowadzącej. Dopasuj charakter wnętrza, lokalizację, wyposażenie i udogodnienia do osób, które wezmą udział w warsztatach. Jeśli do Twojej grupy docelowej należą rodzice, którzy przyjdą na wydarzenie z małymi dziećmi – zadbaj o podjazd, miejsce dla wózków, przewijak, przyjazny wystrój i odpowiednią porę warsztatów.

Jak szukać najlepszego miejsca? Kilka wskazówek zawarłam w tym wpisie. A gotową instrukcję  poszukiwania idealnej przestrzeni – moje tajne, sprawdzone sposoby na to, gdzie szukać i listę rzeczy, o które zapytać i na które zwrócić uwagę przy wynajmie – dostają uczestnicy kursu Zorganizuj swoje pierwsze warsztaty.

 

3. Zbierz wszystkie informacje o warsztatach w jednym miejscu

Ustal cenę, stwórz konkretny i przyciągający opis, wybierz zdjęcie lub grafikę. Zamieść informacje o warsztatach w Internecie – w jednym miejscu, do którego będziesz kierować swoich odbiorców z mediów społecznościowych, plakatów i innych kanałów promocji. Najlepsza do tego celu będzie własna strona www. Jeśli jej nie masz, skorzystaj z jednego z portali z wydarzeniami, gdzie możesz od razu uruchomić sprzedaż biletów online.

W moim kursie pokazuję krok po kroku i kliknięcie po kliknięciu, jak to zrobić, z jakiego portalu skorzystać (porównuję dla Ciebie dokładnie kilka sprawdzonych). Pokazuję ekran swojego komputera, żeby dać Ci gotową instrukcję uruchomienia sprzedaży biletów. Uczestnicy kursu dostają też gotową listę rzeczy, które powinny znaleźć się w opisie oraz bardzo konkretne wskazówki co do tego, jak ustalić cenę szkolenia lub warsztatów.

 

4. Zaplanuj promocję

Kiedy podpowiadam, jak zorganizować warsztaty, nie mogę pominąć promocji. To kluczowa sprawa! Żeby sprawnie zebrać chętnych, musisz stworzyć dobrze przemyślany  plan promocji – koniecznie dopasowany do twojej grupy docelowej. Pamiętaj o tym, żeby zaplanować kilka różnych kanałów dotarcia do odbiorców, np. Facebook, Instagram, plakaty w kilku wybranych miejscach w mieście, pokazowe warsztaty na innym wydarzeniu skierowanym do tych samych odbiorców. Znajdź punkty wspólne (miejsca, wydarzenia, media, grupy na Facebooku, portale internetowe), gdzie spotkasz osoby z grupy docelowej.

Zastanów się, w jaki sposób możesz skutecznie promować swoje wydarzenie w ramach punktów wspólnych. Co mam na myśli? Jeśli Twoją grupą docelową są seniorzy mieszkający w Krakowie, to jednym z punktów wspólnych będą kluby seniora. Możesz powiesić w nich plakaty, zostawić ulotki lub włączyć się w organizowane tam spotkania i poprowadzić pogadankę lub krótkie, darmowe, pokazowe warsztaty.

Ważnym punktem wspólnym są dobrze dobrane media społecznościowe. Dzięki strategicznie zaplanowanym postom (teksty, grafiki, filmiki, ankiety, relacje na żywo) i reklamom możesz dotrzeć wprost do swojej grupy docelowej. Jak to zrobić? Zajrzyj na bloga Joanny Ceplin – znajdziesz tu ogrom wiedzy o tym, jak budować markę i zwiększać zaangażowanie na Facebooku, Instargramie, Linkedinie i nie tylko.

Sprawdź też mój wpis o tym, jak promować swoje pierwsze warsztaty. Dużo więcej informacji o tym, jak znaleźć punkty wspólne, zaplanować skuteczną promocję, wybrać kanały i dotrzeć do grupy docelowej, znajdziesz w moim kursie online Zorganizuj swoje pierwsze warsztaty.

 

5. Pamiętaj o szczegółach

Ustal plan działania tak, żeby o niczym ważnym nie zapomnieć tuż przed i w trakcie warsztatów. Przygotuj listę niezbędnych przedmiotów do zabrania, sprzętów do sprawdzenia i rzeczy do zrobienia. Prześledź w myślach całe wydarzenie krok po kroku i wypisz to, co chcesz wcześniej przetestować, kupić, zabrać z domu i przygotować dla uczestników.

Dla uczestników mojego kursu online przygotowałam gotowe listy rzeczy, o które warto zadbać tuż przed i w dniu szkolenia. Po latach organizacji wydarzeń, wiem, o czym łatwo zapomnieć i przestrzegam przed tym moich kursantów.

 

6. Podsumuj, wyciągnij wnioski i podtrzymaj relację

Zbierz opinie i uwagi od uczestników – w formie rozmowy, ankiety do wypełnienia na papierze lub online, np. przy pomocy Typeform.  Przeanalizuj odpowiedzi i wyciągnij wnioski na temat tego, jak zorganizować warsztaty następnym razem. Zadbaj o to, żeby kolejna edycja była lepsza.

Po wydarzeniu podtrzymaj relację z uczestnikami – po to, żeby polecali Twoje szkolenia znajomym, żeby pamiętali o Tobie, rozpowszechniali Twoje treści i chętnie przychodzili na kolejne warsztaty. Masę pomysłów na to, jak przez dłuższy czas podtrzymać relację z uczestnikami, znajdziesz w kursie Zorganizuj swoje pierwsze warsztaty.

 

Jakie warsztaty masz w planie? Daj znać w komentarzu, co chcesz zorganizować, kiedy i jaka pomoc w organizacji by ci się przydała!

 

Pomogę Ci!

Poprowadzę Cię krok po kroku i pokażę Ci jak zorganizować warsztaty – sprawnie i dobrze! Weź udział w moim kursie online Zorganizuj swoje pierwsze warsztaty!

Możesz też zlecić mi organizację swojego wydarzenia! Ja wezmę na siebie wszystkie organizacyjne szczegóły, a Ty spokojnie zajmiesz się merytorycznym przygotowaniem szkolenia, zlotu, konferencji, targów, spotkania z czytelnikami, itp. Sprawdź szczegóły!

6 komentarzy for “Jak zorganizować warsztaty, zebrać grupę i zaoszczędzić ogrom czasu i energii?”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *