Od ponad ośmiu lat organizuję różne fajne wydarzenia – płatne i bezpłatne.
Bardzo dobrze wiem, jak dużo czasu i energii zajmuje rezerwowanie miejsc, pilnowanie limitu biletów, przesyłanie danych do przelewu i potwierdzanie zapisów.
Jeśli zaczynasz organizować własne wydarzenia, robisz to sporadycznie albo potrzebujesz wsparcia w obsłudze klienta, możesz zautomatyzować sprzedaż biletów bez posiadania własnego sklepu na stronie www.
Możesz skorzystać z zewnętrznych sklepów internetowych. Porównam dla Ciebie trzy z nich.
Piszę tylko o tych, z których korzystałam. Opisuję własne doświadczenia i wnioski. Jestem Ciekawa Twojego zdania!
Jeśli potrzebujesz instrukcji krok po kroku, znajdziesz ją w moim kursie online ZORGANIZUJ SWOJE PIERWSZE WARSZTATY. Sprawdź szczegóły tutaj!
Ekobilet
Bardzo fajny, sprawny i najtańszy system do sprzedaży biletów na płatne wydarzenie. A teraz konkrety, czyli koszty: 1 zł netto + 1,9% od transakcji + VAT
Prowizja dla biletu za 100 zł:
1 zł + (1,9% x 100 zł) = 2,9 zł
2,9 zł x 23% VAT = 0,67 zł
2,9 zł + 0,667 zł = 3,57 zł
Prowizja dla biletu za 390 zł:
1 zł + (1,9% x 390) = 8,41 zł
8,41 zł x 23% VAT = 1,93 zł
8,41 zł + 1,93 zł = 10,34 zł
Zalety:
- niska prowizja
- wygodny dla kupującego system
- Ekobilet bardzo sprawnie i profesjonalnie przejmuje kontakt z potencjalnymi uczestnikami i odpowiada na ich pytania
- świetny kontakt Ekobiletu ze sprzedawcami – można porozmawiać z żywym i bardzo życzliwym człowiekiem, pan Kamil z Ekobiletu wykazuje się ogromną cierpliwością i otwartością na potrzeby organizatora
- faktury dla uczestników wystawiają się automatycznie w imieniu organizatora
- możesz samodzielnie generować raporty sprzedaży i listy uczestników
- możesz szybko sprzedać bilety przy pomocy skanera albo telefonu z aplikacją Ekobiletu
- zarezerwowane, ale nieopłacone bilety wracają automatycznie do puli po krótkim czasie
Wady:
- dla mnie na początku obsługa panelu dla sprzedającego była mało intuicyjna, ale z pomocą Ekobiletu szybko zrozumiałam, o co chodzi
- nie polecam Ekobiletu do obsługi darmowych wydarzeń, bo zawsze płacimy złotówkę od każdego sprzedanego biletu
- Ekobilet wypłaca organizatorowi pieniądze po wydarzeniu lub raz w miesiącu, ewentualnie można ustalić wpłaty dwa razy w miesiącu
- brak mapy dla potencjalnych uczestników
- nie ma możliwości edycji tekstu w opisie (nie można pogrubić, wypunktować tekstu, ani zmienić rozmiaru czcionki)
- bardzo minimalistyczny wygląd wydarzeń
Labs In Town
Fajny i estetyczny system do sprzedaży bezpłatnych i płatnych biletów na wydarzenia. Prowizja wynosi 5% (obejmuje wszystkie opłaty łącznie z obsługą płatności).
Prowizja dla biletu za 100 zł wynosi więc:
100 zł x 5% = 5 zł
Sprzedając bilet za 390 zł zapłacimy:
390 zł x 5% = 19,5 zł
Zalety:
- bardzo fajny kontakt z Anią, założycielką portalu, i pomoc w razie problemów
- samodzielnie ustalasz, jak często wypłacasz sobie pieniądze – codziennie, co kilka dni, albo po osiągnięciu konkretnej kwoty
- dla sprzedawcy system jest ładny i intuicyjny od środka
- darmowa obsługa w przypadku darmowych biletów na wydarzenia
- możesz samodzielnie generować listę uczestników, raport sprzedaży otrzymujesz mailem raz w miesiącu
- możesz osadzić na stronie www kod swojego sklepu na Labs in Town i tym prostym sposobem klienci zobaczą u Ciebie estetycznie wyświetlone produkty
- potencjalni uczestnicy widzą mapę z zaznaczonym miejscem wydarzenia
- możliwość podstawowej edycji tekstu w opisie
- możliwość łatwego obniżenia ceny biletu w danym czasie
Wady:
- wyższa prowizja przy płatnych wydarzeniach
- system nie wystawia faktur automatycznie, dostajesz tylko powiadomienie o tym, że klient poprosił o fakturę
- klienci czasem nie wiedzą jak dokonać płatności i z pytaniami zwracają się do organizatora
- obsługa klienta pozostaje raczej po stronie organizatora, a nie systemu
- zarezerwowane ale nieopłacone bilety bardzo długo czekają na potwierdzenie i trzeba je ręcznie dodać z powrotem do puli
Evenea
Przykro mi to pisać, ale w ciągu ostatnich kilku miesięcy Evenea dwukrotnie wprowadziła mnie w błąd w trakcie kontaktu telefonicznego, mailowego i w informacji zawartej na ich stronie. Raz na temat wysokości prowizji dla firmy nie będącej płatnikiem VAT. Raz na temat formy i czasu wypłacenia pieniędzy z wydarzenia na konto organizatora. Uważajcie!
Dopisek z dnia 8.12.2017.
Popularny system sprzedaży, dobry zarówno do bezpłatnych jak i płatnych wydarzeń. Sprzedając bilet przy pomocy Evenei oddajemy systemowi 1 zł + 2,9% od każdego sprzedanego biletu, ale nie więcej niż 9 zł + prowizję 2,8% za obsługę płatności online.
Całkowita prowizja płatności online obliczona dla biletu za 100 zł:
1 zł + 2,9 zł + 2,8 zł = 6,7 zł
Całkowita prowizja płatności online obliczona dla biletu za 390 zł:
1 zł + 11,31 (czyli liczymy 9 zł) + 10,92 = 20,92 zł
„Jeżeli uczestnik podczas zakupu biletu wybierze płatność przelewem tradycyjnym, nie ponosi żadnych dodatkowych opłat. Jeżeli wybierze szybką płatność online, do kwoty zamówienia zostanie doliczona opłata w wysokości 2.8% wartości kupowanych biletów.
Organizator ma możliwość określenia czy koszty prowizji Evenea i/lub koszty płatności online zawarte będą w cenie biletu czy też będą dodawane do ceny biletu i obciążą klienta.”*
* cennik Evenea
Zalety:
- łatwa obsługa dla kupującego
- możliwość połączenia z wydarzeniami Facebooka
- możliwość płatności przez PayPal
- system może automatycznie wystawiać uczestnikom faktury
- darmowa obsługa w przypadku darmowych biletów na wydarzenia
- intuicyjna obsługa dla sprzedającego
- łatwy dostęp do statystyk i raportów sprzedaży
- możliwość edycji tekstu w opisie (nagłówki, wypunktowanie, itp.)
- mapa widoczna dla kupujących bilety
Wady:
- Evenea wypłaca organizatorowi pieniądze po wydarzeniu (jest możliwość wcześniejszej wypłaty na konto PayPal, DotPay, PayU)
- najdroższy z trzech opisanych systemów (chociaż część opłat można przerzucić na kupującego)
A Ty, jakie systemy do sprzedaży biletów przetestowałaś / przetestowałeś? Napisz w komentarzu!
Pomogę Ci!
Poprowadzę Cię krok po kroku i pokażę Ci jak sprawnie zorganizować dobre warsztaty! Weź udział w moim kursie online Zorganizuj swoje pierwsze warsztaty!
11 komentarzy for “Sprzedawaj bilety na wydarzenia online bez własnego sklepu a nawet bez strony internetowej!”
Dorota
says:Informacje podane przez Ciebie wykorzystam wkrótce, więc dziękuję za ten wpis 🙂
Ania Królikowska
says:Cieszę się i trzymam kciuki!
Alicja I Oszczędnicka
says:Znałam tylko system Evenea. Nigdy z żadnego nie korzystałam, ale mam w planach organizację darmowego wydarzenia (więc Evenea jest oczywistym wyborem :))
Jednak dziękuję za pozostałe przykłady, być może kiedyś wezmę się też za płatne spotkania 🙂
Ania Królikowska
says:Trzymam kciuki za Twoje wydarzenie! W razie potrzeby Labsintown.pl też fajnie działa z darmowymi wejściówkami.
Gosia
says:Dziękuję, zapisuję link, będzie jak znalazł jak wrócę do organizowania warsztatów 🙂
Ania Królikowska
says:Proszę, trzymam kciuki, żeby się przydało 🙂
Izabela
says:Ostatnio używałam Konfeo przy organizacji wydarzeń dla agencji migracyjnej i podobało mi się 😉 Ale to jedyny program jakiego używałam, w najbliższym czasie chcę spróbować różnych rozwiązań 🙂
Ania Królikowska
says:Dziękuję Ci za komentarz, Izabelo! Nie miałam jeszcze okazji przetestować konfeo, jestem ciekawa Twoich wrażeń 🙂
Natalia
says:Niestety, ekobilet jest blokowany przez przeglądarkę ze względu na brak certyfikatu lub niepoprawnie skonfigurowany certyfikat. Wadą konfeo jest brak własnych bramek – trzeba mieć swoją. Wadą Evenea jest późna wypłata środków, nie da się zatem zobić przedsprzedaży i z przychodów zorganizować wydarzenie.
Ania Królikowska
says:U mnie Ekobilet działa wspaniale, jest oznaczony jako strona bezpieczna! Z Ekobiletem miałam zawsze pozytywne doświadczenia 🙂 Z Konfeo nie korzystałam, a z Eveneą mam niestety problem :/
Łukasz Krawczuk
says:Cześć! Jest jeszcze czwarta alternatywa. Jeśli organizujesz eventy regularnie, to kosztowo niemal na pewno bardziej się to opłaci. Nasze oprogramowanie sprzedajemy w modelu abonamentowym w rozliczeniu rocznym. Przy najtańszym planie są to 924zł netto. Taki wydatek pozwala Ci jednak na prowadzenie rejestracji na dowolną ilość wydarzeń w ciągu roku i sprzedaż dowolnej liczby biletów za dowolną kwotę. Nie oferujemy jednak własnej bramki płatności, więc leży to w kwestii organizatora.
Dla porównania, jeśli organizujesz 5 eventów rocznie i na każdy zarejestrujesz 100 osób, to koszt na uczestnika wyniesie niecałe 2zł. A im więcej zaprosisz, tym lepiej.
Pozdrawiam
Łukasz Krawczuk, CONREGO