Sprzedawaj bilety na wydarzenia online bez własnego sklepu a nawet bez strony internetowej!

Od ponad ośmiu lat organizuję różne fajne wydarzenia – płatne i bezpłatne.

Bardzo dobrze wiem, jak dużo czasu i energii zajmuje rezerwowanie miejsc, pilnowanie limitu biletów, przesyłanie danych do przelewu i potwierdzanie zapisów.

Jeśli zaczynasz organizować własne wydarzenia, robisz to sporadycznie albo potrzebujesz wsparcia w obsłudze klienta, możesz zautomatyzować sprzedaż biletów bez posiadania własnego sklepu na stronie www.

Możesz skorzystać z zewnętrznych sklepów internetowych. Porównam dla Ciebie trzy z nich.

Piszę tylko o tych, z których korzystałam. Opisuję własne doświadczenia i wnioski. Jestem Ciekawa Twojego zdania!

Jeśli potrzebujesz instrukcji krok po kroku, znajdziesz ją w moim kursie online  ZORGANIZUJ SWOJE PIERWSZE WARSZTATY. Sprawdź szczegóły tutaj!

Ekobilet

Bardzo fajny, sprawny i najtańszy system do sprzedaży biletów na płatne wydarzenie. A teraz konkrety, czyli koszty: 1 zł netto + 1,9% od transakcji + VAT

Prowizja dla biletu za 100 zł:

1 zł + (1,9% x 100 zł) = 2,9 zł

2,9 zł x 23% VAT = 0,67 zł

2,9 zł + 0,667 zł = 3,57 zł

 

Prowizja dla biletu za 390 zł:

1 zł + (1,9% x 390) = 8,41 zł

8,41 zł x 23% VAT = 1,93 zł

8,41 zł + 1,93 zł = 10,34 zł

Zalety:

  • niska prowizja
  • wygodny dla kupującego system
  • Ekobilet bardzo sprawnie i profesjonalnie przejmuje kontakt z potencjalnymi uczestnikami i odpowiada na ich pytania
  • świetny kontakt Ekobiletu ze sprzedawcami – można porozmawiać z żywym i bardzo życzliwym człowiekiem, pan Kamil z Ekobiletu wykazuje się ogromną cierpliwością i otwartością na potrzeby organizatora
  • faktury dla uczestników wystawiają się automatycznie w imieniu organizatora
  • możesz samodzielnie generować raporty sprzedaży i listy uczestników
  • możesz szybko sprzedać bilety przy pomocy skanera albo telefonu z aplikacją Ekobiletu
  • zarezerwowane, ale nieopłacone bilety wracają automatycznie do puli po krótkim czasie

Wady:

  • dla mnie na początku obsługa panelu dla sprzedającego była mało intuicyjna, ale z pomocą Ekobiletu szybko zrozumiałam, o co chodzi
  • nie polecam Ekobiletu do obsługi darmowych wydarzeń, bo zawsze płacimy złotówkę od każdego sprzedanego biletu
  • Ekobilet wypłaca organizatorowi pieniądze po wydarzeniu lub raz w miesiącu, ewentualnie można ustalić wpłaty dwa razy w miesiącu
  • brak mapy dla potencjalnych uczestników
  • nie ma możliwości edycji tekstu w opisie (nie można pogrubić, wypunktować tekstu, ani zmienić rozmiaru czcionki)
  • bardzo minimalistyczny wygląd wydarzeń

 

Labs In Town

Fajny i estetyczny system do sprzedaży bezpłatnych i płatnych biletów na wydarzenia. Prowizja wynosi 5% (obejmuje wszystkie opłaty łącznie z obsługą płatności).

Prowizja dla biletu za 100 zł wynosi więc:

100 zł x 5% = 5 zł

Sprzedając bilet za 390 zł zapłacimy:

390 zł x 5% = 19,5 zł

Zalety:

  • bardzo fajny kontakt z Anią, założycielką portalu, i pomoc w razie problemów
  • samodzielnie ustalasz, jak często wypłacasz sobie pieniądze – codziennie, co kilka dni, albo po osiągnięciu konkretnej kwoty
  • dla sprzedawcy system jest ładny i intuicyjny od środka
  • darmowa obsługa w przypadku darmowych biletów na wydarzenia
  • możesz samodzielnie generować listę uczestników, raport sprzedaży otrzymujesz mailem raz w miesiącu
  • możesz osadzić na stronie www kod swojego sklepu na Labs in Town i tym prostym sposobem klienci zobaczą u Ciebie estetycznie wyświetlone produkty
  • potencjalni uczestnicy widzą mapę z zaznaczonym miejscem wydarzenia
  • możliwość podstawowej edycji tekstu w opisie
  • możliwość łatwego obniżenia ceny biletu w danym czasie

Wady:

  • wyższa prowizja przy płatnych wydarzeniach
  • system nie wystawia faktur automatycznie, dostajesz tylko powiadomienie o tym, że klient poprosił o fakturę
  • klienci czasem nie wiedzą jak dokonać płatności i z pytaniami zwracają się do organizatora
  • obsługa klienta pozostaje raczej po stronie organizatora, a nie systemu
  • zarezerwowane ale nieopłacone bilety bardzo długo czekają na potwierdzenie i trzeba je ręcznie dodać z powrotem do puli

 

Evenea

Przykro mi to pisać, ale w ciągu ostatnich kilku miesięcy Evenea dwukrotnie wprowadziła mnie w błąd w trakcie kontaktu telefonicznego, mailowego i w informacji zawartej na ich stronie. Raz na temat wysokości prowizji dla firmy nie będącej płatnikiem VAT. Raz na temat formy i czasu wypłacenia pieniędzy z wydarzenia na konto organizatora. Uważajcie!

Dopisek z dnia 8.12.2017.

 

Popularny system sprzedaży, dobry zarówno do bezpłatnych jak i płatnych wydarzeń. Sprzedając bilet przy pomocy Evenei oddajemy systemowi 1 zł + 2,9% od każdego sprzedanego biletu, ale nie więcej niż 9 zł + prowizję 2,8% za obsługę płatności online.

Całkowita prowizja płatności online obliczona dla biletu za 100 zł:

1 zł + 2,9 zł + 2,8 zł = 6,7 zł

Całkowita prowizja płatności online obliczona dla biletu za 390 zł:

1 zł + 11,31 (czyli liczymy 9 zł) + 10,92 = 20,92 zł

„Jeżeli uczestnik podczas zakupu biletu wybierze płatność przelewem tradycyjnym, nie ponosi żadnych dodatkowych opłat. Jeżeli wybierze szybką płatność online, do kwoty zamówienia zostanie doliczona opłata w wysokości 2.8% wartości kupowanych biletów.

Organizator ma możliwość określenia czy koszty prowizji Evenea i/lub koszty płatności online zawarte będą w cenie biletu czy też będą dodawane do ceny biletu i obciążą klienta.”*

cennik Evenea

Zalety:

  • łatwa obsługa dla kupującego
  • możliwość połączenia z wydarzeniami Facebooka
  • możliwość płatności przez PayPal
  • system może automatycznie wystawiać uczestnikom faktury
  • darmowa obsługa w przypadku darmowych biletów na wydarzenia
  • intuicyjna obsługa dla sprzedającego
  • łatwy dostęp do statystyk i raportów sprzedaży
  • możliwość edycji tekstu w opisie (nagłówki, wypunktowanie, itp.)
  • mapa widoczna dla kupujących bilety

Wady:

  • Evenea wypłaca organizatorowi pieniądze po wydarzeniu (jest możliwość wcześniejszej wypłaty na konto PayPal, DotPay, PayU)
  • najdroższy z trzech opisanych systemów (chociaż część opłat można przerzucić na kupującego)

 

A Ty, jakie systemy do sprzedaży biletów przetestowałaś / przetestowałeś? Napisz w komentarzu!

 

Pomogę Ci!

Poprowadzę Cię krok po kroku i pokażę Ci jak sprawnie zorganizować dobre warsztaty! Weź udział w moim kursie online Zorganizuj swoje pierwsze warsztaty!

10 komentarzy for “Sprzedawaj bilety na wydarzenia online bez własnego sklepu a nawet bez strony internetowej!”

says:

Znałam tylko system Evenea. Nigdy z żadnego nie korzystałam, ale mam w planach organizację darmowego wydarzenia (więc Evenea jest oczywistym wyborem :))

Jednak dziękuję za pozostałe przykłady, być może kiedyś wezmę się też za płatne spotkania 🙂

Natalia

says:

Niestety, ekobilet jest blokowany przez przeglądarkę ze względu na brak certyfikatu lub niepoprawnie skonfigurowany certyfikat. Wadą konfeo jest brak własnych bramek – trzeba mieć swoją. Wadą Evenea jest późna wypłata środków, nie da się zatem zobić przedsprzedaży i z przychodów zorganizować wydarzenie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *